22 Mart 2012 Perşembe

Aynamızı Kendimiz Yapalım

with 0 Güzel düşünce

İster PVC borularından istersenizde tuvalet kağıdı rulo ya da havlu kağıt rulolarından yapabileceğiniz bir proje.
Her ikisi içinde örnekler ve yapım aşamalarını koyuyorum...Bence her ikisinin de yapılışı kolay ve görüntüsü çok hoş.Tek detay PVC borularını düzgünce kesebilmek ama onuda dışarıda yaptırabilirsiniz sanıyorum..

Ben ilk deneme olarak tuvalet kağıdı ve havlu kağıt  rulolarından denemeye niyetlendim.2-3 aydır rulo biriktiriyorum..Elbette pullu birşeyler yapıcam.Ama tek pulla bırakmayıp ruloları renklendirmeyi kafamda tasarladım.Sanıyorum akrilik,guaj ya da sprey boya işimi görücek..Deneyince detaylandırırım size :)

İlk olarak PVC boruları ile yapılana bir bakalım...

Aslında dilediğiniz incelik ya da kalınlıkta boru kullanabilirsiniz.Tamamiyle sizin zevkinize kalmış bu bölümü..



Uygun incelikte kestiğiniz / kestirdiğiniz boruları yine istediğiniz şekilde önce bir yanyana koyun..Şekli ayarlayın..


Daha sonra sıcak silikonla ayna parçamıza yapıştıralım.



Bu örnekte renklendirme yapmamışlar ama siz isterseniz renkli yapabilirsiniz.

Tek tek boyamak yerine sprey boya kullanabilirsiniz.


Bence görüntü oldukça güzel.Hem şık hem sade hemde enteresan..



Şimdi sırada tuvalet / havlu kağıdı rulolarından yapılan daha basit yöntemi var.


Örnekte ortasına taşıma amaçlı kavanoz kapağı kullanılmış.Rulolar yine istenilen kalınlıkta kesilebilir..


En ortadaki başlangıç parçası kapağa monte edilmiş ki diğerlerini taşıyabilsin.

Yine aynı şekilde yapıştırmak için sıcak silikon kullanılmış.


Hareket vermesi için tek tek pul yapıştırılmış.Siz dilerseniz yapıştırmayabilisiniz.

O zaman renklendirmeniz gerekebilir.

Bunu da aynayı kapağa yapıştırmadan önce sprey boya ile detaylandırıp yapabilirsiniz.










Ben bu modelide çok beğendim.Bence geliştirilebilir.Materyaller değiştirilerek çok daha farklı modeller yapılabilir.





Ayrıca fikir olması için netten bulduğum bazı fotoğrafları da yüklüyorum..

Deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin ...









0 Güzel düşünce:

Yorum Gönder